Euro Vial Lighting genereaza 12 milioane de euro in 2022
Euro Vial Lighting genereaza 12 milioane de euro in 2022
Euro Vial Lighting, unul dintre cei mai importanți distribuitori de materiale și echipamente electrice de pe piața locală, a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 12 milioane de euro în 2022, creșterea fiind generată de un număr tot mai ridicat de proiecte derulate pe toate segmentele pieței imobiliar cât și industriale.
Astfel, segmentul comercial, reprezentat de spațiile logistice, industriale, cele comerciale și clădirile de birouri, a generat un procent de 20% din veniturile companiei, Euro Vial Lighting furnizând soluții complete dar și echipamente electrice specifice pentru proiecte și clădiri din toate zonele țării, de la cele necesare în procesul de dezvoltare a proiectelor până la soluții de eficientizare a consumurilor.
Segmentul rezidențial a generat aproximativ 30% din veniturile companiei, un procent similar cu cel din anii anteriori dar la un volum de activitate mai ridicat, Euro Vial fiind specializată pe segmentele middle market și premium, unde furnizează de la instalații electrice la sisteme complexe de tip smart home, prin care utilizatorii pot nu doar să digitalizeze funcționarea diferitelor echipamente din locuințe dar și reduce consumurile de energie ale diferitelor aparate electrocasnice sau a corpurilor de iluminat.
”Activitatea noastră derulată pe segmentul rezidențial a crescut în 2022 printr-o consolidare puternică a principalelor canale de vânzare: firme de instalații electrice, echipe de electricieni, revânzători și chiar și către beneficiari finali, datorită soluțiilor bazate pe tehnologie pe care le oferim partenerilor noștri. Clienții au fost și sunt tot mai interesați de soluțiile Smart Home, care pot asigura o eficiență mult mai ridicată, inclusiv printr-un control de la distanță” a declarat Cosmin Balaban, director executiv al Euro Vial Lighting.
Creșterea semnificativă a costurilor energiei de orice tip dar și popularizarea soluțiilor sustenabile de dezvoltare și de eficientizare a consumurilor au dus și la creșterea semnificativă a vânzărilor de echipamente specifice, de la echipamente care cresc eficiența energetică până la stații de încărcare a autovehiculelor și sisteme complete de panouri fotovoltaice.
Zeci de stații de încărcare a mașinilor electrice sunt instalate anual doar în proiectele rezidențiale din București, numărul acestora ridicându-se la câteva sute anual, dacă luăm în calcul toate proiectele imobiliare existente la nivel național, precum centrele comerciale sau spațiile de birouri, dar și instituțiile publice.
România se clasa de altfel la finalul anului 2022 pe penultimul loc în Uniunea Europeană din punct de vedere al numărului de stații de încărcare a autovehiculelor electrice raportat la populație, cu doar 1.658 de stații potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile, sau o stație la aproape 11.500 de persoane, doar Cipru fiind mai slab clasată, cu o stație la aproximativ 18.000 de locuitori. Lider este Olanda, cu 87.674 de stații de încărcare, sau o stație la aproximativ 148 de locuitori.
Creșterea prețului energiei electrice a dus piața echipamentelor fotovoltaice la vânzări de zeci de mii de unități anual doar pe segmentul rezidențial, doar prin programul Casa Verde fiind aprobate circa 54.000 de cereri, la care se adaugă sistemele utilizate pentru clădiri de birouri, centre comerciale sau spații logistice și industriale, cât și cele pentru clădiri publice.
”Pe plan european, anul 2022 a fost o perioadă fără precedent în domeniul energetic. În România am asistat la o tranziție accelerată spre energie verde dar și la o cerere ridicată pentru echipamente inteligente. Beneficiarii au schimbat optica cheltuielilor de proiect într-una de investiții cu randament imediat. O cerere importantă s-a înregistrat și în segmentul de iluminat inteligent programat și asistat de senzori, stații de încărcare pentru mașini electrice, panouri de producție a energiei verde dar și pe segmentul Smart Building, cu soluții de automatizare specifice, atât clădirilor rezidențiale cât și terțiare,“ a mai declarat Cosmin Balaban.
Creșterea segmentul de Energie Verde va reprezenta de altfel un obiectiv principal pentru Euro Vial Lighting în perioada următoare, ținta fiind ca vânzările de echipamente și soluții specifice să reprezinte peste 15% din veniturile companiei, fie că vorbim de accesorii cu un consum redus de energie, de sisteme smart home sau de eficientizare a echipamentelor dintr-o fabrică, stații de încărcare sau panouri fotovoltaice.
Euro Vial Lighting a fost înființată în 1996 în Constanța și are în prezent birouri locale în București, Constanța și Iași. Compania face parte din grupul Euro Vial, din care mai face parte și Euro Vial Residence, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori imobiliari activi pe piața regională din Constanța.
L.T